Digitalizácia procesu spracovania žiadostí pre SAŽP: efektivita a škálovateľnosť vďaka platforme Solvedio
10. február 2025 ┃ 4 minúty čítania
Výzva
- Krátky čas na dodávku: riešenie muselo byť navrhnuté a implementované v náročnom harmonograme.
- Zachovanie pravidiel a štandardov: systém musel spĺňať prísne požiadavky eurofondových projektov.
- Využitie existujúcich komponentov: cieľom bolo minimalizovať vývoj a využiť už dostupné riešenia.
- Prispôsobivosť pre budúce výzvy: systém musí zvládať obsluhu nových výziev v rámci celého programového obdobia.
Riešenie
Projekt bol postavený na platforme Solvedio, ktorá slúži ako jadro systému POSPRI. Riešenie je prepojené s štátnymi registrami, napríklad Registrami fyzických osôb (RFO), čo umožnilo automatické overovanie údajov žiadateľov a elimináciu chýb. Vďaka jasne definovaným workflow procesom dokáže systém viesť aj menej skúsených pracovníkov celým procesom rozhodovania.
Architektúra riešenia bola navrhnutá ako SaaS (Software as a Service), čo umožňuje flexibilné škálovanie počtu používateľov podľa potreby jednotlivých výziev a administratívnych kapacít SAŽP.
Implementácia
Projekt prebiehal v štandardných fázach:
- biznis analýza,
- návrh riešenia,
- implementácia
- testovanie.
Výsledky a benefity
- Automatizácia procesov: Žiadosti sú spracovávané efektívne, s minimálnym manuálnym zásahom.
- Zjednodušenie rozhodovania: workflow procesy umožnili zapojiť širší okruh pracovníkov, aj bez metodického špecializovania.
- Škálovateľnosť: ako SaaS riešenie umožňuje jednoduché navýšenie kapacít pri väčšom objeme žiadostí.
- Komplexný cyklus spracovania: od prijatia po rozhodnutie a generovanie štandardizovaných dokumentov.
„Systém POSPRI nám umožnil efektívne riadiť výzvu Obnov dom a následne aj ďalšie programy. Oceňujeme najmä flexibilitu riešenia a možnosť jeho rýchleho prispôsobenia novým požiadavkám.“
– Projektový manažér SAŽP
Záver
Aspecta preukázala schopnosť rýchlo a spoľahlivo dodať komplexné riešenie aj v náročných podmienkach verejného sektora. Vďaka využitiu existujúcich komponentov a integrácií dokázala optimalizovať náklady a zároveň zachovať vysokú kvalitu aj bezpečnostné štandardy projektu.
Projekt potvrdil význam digitalizácie administratívnych procesov ako cesty k efektívnejšiemu riadeniu, transparentnosti a lepšiemu servisu pre občanov. Systém, ktorý je pripravený na ďalší rozvoj, umožňuje flexibilne reagovať na nové výzvy a potreby inštitúcií.
Ak hľadáte spoľahlivého partnera pre digitalizáciu procesov vo verejnej správe, kontaktujte Aspectu a zistite, ako môže vaše organizácie podporiť v budovaní moderných a efektívnych riešení.
Prihláste sa na odber a neunikne vám žiadny článok
Ak sa vám článok páčil, zdieľajte ho
Ďalšie články, ktoré by sa vám mohli páčiť
-
Case StudiesDigitalizácia personálnych súborov pre retailový podnik -
Case StudiesNávrh informačného systému pre SAŽP -
Case StudiesDigitalizácia pracovných inštrukcií vo výrobe pre popredného inovátora v elektromobilite -
Digitálna transformáciaModerné digitálne pracovisko: stratégia, trendy a best practices